torsdag, april 15

Sansemismatch...

Af og til sker det, at jeg oplever et eller andet, hvor det mine øjne fortæller mig slet ikke passer til det mine ører fortæller. Det er ikke ofte, det sker, men nu er det lige sket for anden gang på et par dage:
I går på vej på arbejde, hørte jeg en knallert nærme sig bagfra, men jeg blev kort efter overhalet af en lille purk på sin cykel. Bevares, han lagde åbenlyst alle kræfter og hele sin opmærksomhed og koncentration i at cykle og måske var det endda en knallert eller en motorcykel, han ræsede afsted på i sin tankeverden, men det plejer nu ikke at påvirke den oplevelse, jeg har.
I dag stod jeg og kiggede ud af den åbne altandør og kunne høre en flyvemaskine. Ikke en passagermaskine, men sådan en lille to-motors - tror jeg nok, det er - med plads til en enkelt passager eller to. Kort efter blev lyden nu suppleret med synet af en .... mariehøne!!! Der er åbenbart mere motorkraft og lyd i dem i år end jeg havde forventet.
Jeg tror, jeg vil vise de små trafikanter til lands, til vands og i luften mere respekt fremover... bare for en sikkerheds skyld.

Ingen kommentarer: