søndag, januar 9

J for Jubel, når det endelig lykkes

Nogen gange er livet som et eventyr.

Man skal så ukristeligt meget igennem, før man når til den lykkelige slutning.

I sommer var jeg i Jyllands Park Zoo med gode venner og efter en god frokost indtaget i en meget frisk brise, gik vi rundt og kiggede på dyrene. Der var ikke længe til søløverne skulle fodres og dét er det jo dumt at gå glip af.

Hvorfor gøre noget dumt??

Så vi stod klar og fik også det hele med. Inklusive vildfarne sprøjt af uappetitligt, grønt vand.

Klimaks var at se den ene søløve hoppe igennem en ring.

Dét måtte jeg have et billede af selv om ungerne begyndte at udvise tegn på hastigt tiltagende utålmodighed.

Jeg skyndte mig at skyde.

Igen.

Og igen.

Og en gang mere.

Og jeg fik et billede.

Af en ubrudt vandoverflade.

Og et mere.

To.

Tre mere.

Og var ved at opgive da jeg blev opmærksom på, at jeg kunne høre, når hun - søløven - brød vandoverfladen.

Jeg forsøgte én gang mere og kunne til min udelte jubel konstatere at NU var det lykkedes.


I denne uge er ABC Scancinavia nået til J og du kan se flere J'er her

7 kommentarer:

Inge sagde ...

Flot, du har grund til jubel.. Det er ikke helt nemt at fange det helt rigtige tidspunkt at skyde på.. Rigtig godt billede. :-)

Koh-I-Noor sagde ...

Hehe, ja vi har vist alle fotos af motiver, der forsvandt. Godt vi har digitale kameraer, så der ikke som i gamle dage skal bruges 5 kr. på hvert skud.

Rigtig fint billede :)

Malys krok sagde ...

Så flott at du ikke gav opp! Superflott bilde! -Margit-

Berliner brosten sagde ...

Jeg elsker også digitalkameraets opfindelse og jeg elsker at gå i zoo. Godt du ikke opgav, flot billede!

Rejen sagde ...

Flot billede kan godt forstå at du jublede..;-D

queserasera sagde ...

Tak for roserne, Inge, Koh-I-Noor, Malys krok, Berliner brosten og Rejen.

:-D

queserasera sagde ...

Hov, jeg fik ikke det hele med. :-D

Det er rigtig godt med digitalkameraet, det er jeg enig i, ikke mindst fordi det også giver nogle helt andre muligheder for også at dele billederne som vi jo gør via vores blogs.

Og så er det en kæmpe fordel, at man kan lysne, bearbejde og beskære sig til nogle endnu bedre billeder, end vi ellers ville have set.