mandag, februar 15

Citater om mindfulness

Alt afhængigt af, hvad jeg lige tumler med, nyder jeg at kunne gå online og google nogle gode citater, der lige rammer det, jeg har brug for inspiration til at komme videre med. Jeg har lige samlet nogle få gode citater og krydret dem med nogle blomsterbilleder, så inspirationen kan spredes til andre:

"Tension is who you think you should be. Relaxation is who you are."
Chinese Proverb
(Anspændelse er den, du tror, du bør være. Afslapning er den, du er)


"The most precious gift we can offer others is our presence. When mindfulness embraces those we love, they will bloom like flowers.”
Thich Nhat Hanh quotes (Vietnamese Monk, Activist and Writer. b.1926)
(Den mest dyrebare gave, vi kan give andre, er vores nærvær. Når nærværet omfavner dem, vi elsker, vil de folde sig ud som blomster).


Ralph Waldo Emerson:

Most of the shadows of this life are caused by standing in one's own sunshine.
(De fleste af dette livs skygger skyldes, at vi står i vores eget solskin).

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er smukke og tankevækkende citater, du har fundet, Karin! Jeg elsker citater og har netop fået to nye bøger fyldt med alverdens citater :-)
Dine billeder er også dejlige!

queserasera sagde ...

Tak. Billederne er taget rundt omkring i sommer, når jeg lige kom forbi en have eller park.

Jeg elsker også citater og har min egen lille håndskrevne samling, jeg bruger til at løfte og inspirere mig selv med. De er samlet i en lille bog, jeg har med mig i min taske.

:-D