torsdag, februar 4

ABC i ord og billeder: Telefoninterviewer

Inspireret af Madames blog om bogstavet T kom jeg lige til at tænke på en oplevelse, jeg havde i aften på arbejdet. Jeg arbejder som telefoninterviewer for et analyseinstitut og fik her sidst på aftenen kontakt med en ældre dame på over 70, der gerne ville være med i vores undersøgelse. Det blev nu ikke aktuelt, for kvoten for ikke-rygere over 60 var lukket, så jeg takkede hende mange gange og var ved at ringe af, da hun selv begyndte at fortælle en masse om sig selv.



Hun nåede både at fortælle om sin sygdom, der plagede hende, når hun malede - hun var kunstmaler og åbenbart meget aktiv på den front også ifm udstillinger rundt omkring - hendes mand, der var død for flere år siden, samleveren, hun nu boede sammen med og en del andet.... til sidst måtte jeg takke igen og fortælle, at jeg desværre var nødt til at ringe videre, men så ville hun gerne høre, om jeg da slet ikke kunne gøre noget for hende???


Lige dét spørgsmål må jeg indrømme, jeg var lettere uforberedt på, men umiddelbart mente jeg ikke, der var det store, jeg kunne gøre. Det viste sig, da jeg spurgte lidt ind, at hun ikke helt havde det rette billede af, hvad det var for en type undersøgelser, jeg arbejdede med. Hun havde troet, jeg telefonisk kunne undersøge hende og måske endda gøre en forskel ift. hendes sygdom. Da hun fandt ud af sagens rette sammenhæng, fik vi sagt farvel og jeg kunne lægge på.


Ind i mellem kunne jeg ellers godt ønske, at der om ikke andet så var et venligt ord eller to, jeg havde kunnet give hende med på vejen.


12 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh, sikke en rørende historie! Vil du ikke tilmelde dit indlæg til ABC'en?
Du kan gøre det her:
http://abctema.blogspot.com/2010/02/abc-i-ord-og-bilder-runde-2-t.html

queserasera sagde ...

Det er gjort nu, Madame

TorAa sagde ...

Ja, det var litt av en historie

queserasera sagde ...

TorAa, det er af og til sjovt, som vi kan gå fejl af hinanden, hvis man ikke hører godt efter både, hvad der bliver sagt og hvordan det siges.

Maria sagde ...

Kan tänka mig att som telefonintervjuare får man vara med om ett och annat :)
Detta var en fin och rörande berättelse.
Trevlig helg!

queserasera sagde ...

Hej Maria.

Det er i hvert fald aldrig kedeligt. God weekend også til dig.

Queserasera

queserasera sagde ...

Og så skulle jeg måske lige fortælle, at The LightChaser og queserasera er en og samme. Blogspot kan åbenbart ikke opdatere allerede postede links.

Living next to me sagde ...

ja for en si . Mange ensomme rundt omkring men den var da søt også da. F

Petunia sagde ...

Så kjekt at du ble med!!! Jeg mente ikke å kjefte på deg angående linken, men det er litt greit at alt er i orden med henhold til linker og slikt. Det er kjedelig at folk ikke finner deg og det er dumt for folk når linker ikke er i orden. Da blir det litt sånn useriøst!
Dette vare en meget rørende historie og jeg er glad du valgte ABC i ord og bilder for å fortelle den til oss:)
Tusen takk!

queserasera sagde ...

Living next to me: Tak. Godt, du kunne lide den. Den slags historier er en af de bedre sider ved jobbet.

queserasera sagde ...

Petunia: Jeg er glad for, du gjorde opmærksom på det og har ikke følt mig skældt ud eller kritiseret overhovedet.

:-D

Anonym sagde ...

Stakkars, hun kunne så godt lik eå prate med deg. Det er ikke lett når en treffer på eldre som hungrer etter en samtale, og en ikke har tid. Flott innlegg.
Ha en riktig fin uke!