lørdag, februar 20

Rejsedagbog - lørdag 13/9 2008

Lørdag fik den sædvanlige langsomme start. Det kunne jeg altså sagtens blive afhængig af: at stå op, når man er vågen og så spise friske croissanter på altanen før jeg skulle i gang med dagens opgaver. Det ville være helt ok.

Mens vi sad der, kom Ældsteniecen forbi. Søsteren havde sendt mig en sms om, at de skulle til Rethymnon, men Yngsteniecen gad ikke på tur, så ville jeg passe hende og gå i poolen med hende? Jeg havde bare ikke set den, derfor kom Ældsteniecen for at få svar. Selvfølgelig ville jeg passe hende, så lidt efter stod hun der med sin mor, skiftetøj, badeudstyr og solcreme og var klar til en hyggedag uden de andre.

Mor ville til Chania og se kunst og kultur, Kæresten skulle læse, så Datteren og jeg tog Yngsteniecen med i den store pool i den anden ende af komplekset. I den store pool skrånede bunden også helt fra kanten og ned til 1,5 meters dybde, så det gav en masse muligheder for Yngsteniecen, hun ikke havde i de pools, der lå nærmest os.



Vi lavede vandcirkus for hinanden alle tre, hyggede, gyngede på den nærliggende legeplads, spiste en is og fedtede os ind i solcreme, der bare slet ikke var fedtet. Så gik vi hjem til frokost og fik et par rugbrødsmadder sammen med Kæresten, før Yngsteniecen og jeg tog en middagslur. Vi skulle nemlig spise i hotellets restaurant og se deres underholdning om aftenen, det havde Nevøen og Ældsteniecen bedt om, så det ville blive sent, kunne jeg regne ud. Vi kravlede under lagnerne i Kæresten' og min seng og tog hinanden i hånden og så sov hun på mindre end 4 minutter.

Da vi vågnede en times tid senere, fik vi lidt frugt og noget at drikke og så malede vi negle. Jeg havde en lille æske med 4 fine pastelfarver med, men der var ikke nogen, man reelt kunne vælge fra, så vi brugte dem alle. 2 farver på hænderne og 2 på fødderne. Så var det tid til at få flettet hår. Søsteren havde lavet en aftale med en dame, der stod udenfor hotellet, så vi skulle bare troppe op kl. 17. Det gjorde vi og ih, hvor blev der flettet og 'nogen af os' sad stive som en saltstøtte for at det kunne blive fint nok. :-D

Mens vi sad der, kom både Søsteren og Nevøen og lidt efter kom mor også og tog billeder og beundrede, så det var en fryd. Det var så smukt, så smukt.









Om aftenen fik vi en fin plads allesammen i restauranten. Maden var ok, men jeg bestilte altså en steak med bearnaise (jeg ææælsger bearnaise og så var det en restaurant, der alligevel ikke havde reel græsk mad på menuen), men fik ingen bearnaise overhovedet, jeg fik grillede grøntsager i stedet. En elendig byttehandel!!

Showet var noget skandinavisk melodi grand prix, det var ikke alle, der sang lige rent, nogle undgik det faktisk helt og aldeles, men ungerne nød det og havde det sjovt sammen, så ...... who cares?

Hjemme igen tog vi lige det sædvanlige glas vin på altanen sammen med de andre før sengetid. Dagen efter skulle vi relativt tidligt op, for vi skulle være ude af lejligheden kl. 12. Ret underligt, at vi allerede skulle hjem.


2 kommentarer:

Hazel sagde ...

Jøsses, hvor jeg bliver lidt misundelig altså! Jeg vil også være knap 5 år med guldsandaler og My Little Pony t-shirt. Så nuttet.

queserasera sagde ...

Jep, og hun ved det jo godt. Det er næsten det bedste/værste af det hele.

:-D