onsdag, februar 24

Forårsfornemmelser II

Egentlig var min tanke - nogen egentlig plan kan man næppe kalde det - at jeg skulle være fortsætte at sortere nogle flere af mine fotos i dag. Hele mappen med naturfotos er en stor rodebutik, men jeg fornemmer på mine 'biorytmer' - og jeg har også taget varsel både undertøjs- og bluseskuffen, som andre tager varsler af hønseindvolde fra en nyslagtet offerhøne - og jeg er nået frem til, at det rent faktisk er en god dag at se lidt nærmere på både badeværelset, der er ved at drukne i vasketøj, og på vasketøjet, der jo altså glimrer ved sit fravær i skufferne, hvor jeg normalt henter rene forsyninger.

Udfordringen her på adressen er, at jeg ikke har nogen vaskemaskine, der er godt nok et møntvaskeri nede i byen og jeg har også kigget nærmere på det, men dét var ikke befordrende for motivationen til at benytte mig af det. Hverken priserne, lokaliteterne eller det faktum, at der uddeles et vaskepulver, der med garanti ikke kan måle sig med det, jeg bruger, vil gøre mig til stamkunde dér, så planen lige nu er, at badeværelset skal have en kærlig hånd i form af en oprydning/afvaskning og så skal bluser og undertøj vaskes i hånden. I weekenden skal jeg besøge mor, så måske kunne man låne en vaskemaskine til noget af det, der ikke kan vaskes i hånden.....

Ind i mellem har jeg tænkt mig at lave lidt andre småting, for jeg har opdaget, at tiden går meget hurtigere, hvis jeg bryder arbejdet op: F.eks. 15 minutters rengøring, 15 minutters tøjvask, 15 minutters hyggelæsning. Det kan jeg faktisk få mange timer til at gå med uden at lægge mærke til, at tiden går og jeg når en hulens masse. Og det endda på trods af, at jeg bruger en del tid på at beundre mit værk og mine fremskridt, mens jeg klapper mig selv energisk på skulderen.

Selvrost er og bliver velrost.

Senere skal jeg på spiontogt i et nærliggende supermarked som en ekstraopgave, jeg fik på Norstat: Vi skal lave en face 2 face undersøgelse om asiatiske varer og før, vi stiller op med en eller flere interviewere i flere timer i de udvalgte butikker, smutter jeg lige ud i de udvalgte butikker og 'hænger ud' i en halv times tid, mens jeg tæller, hvor mange, der kommer forbi den varegruppe, vi er interesserede i. Vi skal jo lige have tjekket, om der overhovedet er traffik i en grad, så vi kan få de fornødne interviews. Anderledes og med sikkerhed overkommeligt.

Ingen kommentarer: