onsdag, februar 10

Politi, kundeservice og biodiversitet

Ih, du fredsens! (For nu at bruge et rigtigt gammelkoneudtryk). Jeg skal da love for at dagen, der jo knapt nok er kommet igang har lidt forskelligt at byde på.

DSB søger kundeservicemedarbejdere og det er jo lige sådan noget, jeg har været på udkig efter, så jeg kunne få lagt et bedre fundament under økonomien. Skal jeg nogensinde bygge hus, vil jeg seriøst overveje at lægge fundamentet først, for hvis det er lige så bagvendt, ustabilt og ubehageligt at lægge fundamentet i et hus til sidst, som det er, når man 'bygger' en privatøkonomi, så skal jeg ikke nyde noget!!

I hvert fald skal der skrives jobansøgning i dag!!

Jeg kan tilsyneladende også vente gæster. En venlig dame af anden etniske herkomst end dansk og Pablo har lige været her for at spørge, om jeg havde hørt noget i nat, for der har været indbrud hos underboen, alt er smadret og tv, anlæg og dvd-afspiller mm. er blevet stjålet. Der stod jeg i døren med morgenhår og dynen viklet om mig toga-style og har nok set lidt himmelfalden ud. Pablo syntes åbenbart jeg så ok ud, han inviterede i hvert fald sig selv på rundtur i lejligheden, mens vi snakkede og selv om den venlige dame forsøgte at kalde ham til sig - måske skulle jeg lige indføre her, at Pablo er en hvid, skotsk terrier??? - følte han nu ikke noget påtrængende behov for at høre hende. Hvis han gjorde, var det ikke noget, der afspejledes i hans adfærd.

Jeg kunne jo ikke hjælpe meget udover, at jeg kunne bidrage med, at døren altså var brudt op, da jeg kom fra arbejde mellem 21 og 21.30. Da stod den på klem og der var lys. Det undrede mig godt nok, at der var stille derinde, men det er langt fra første gang, jeg har undret mig i mit - mere eller mindre - stille sind over underboens 'livsstil', så jeg lagde ikke noget i dét. Jeg tænkte bare, at det da havde været smartere og vil også billigere at ringe efter en låsesmed.

Nu er jeg så lidt spændt på, om politiet mon også lige skal høre min udlægning eller hvordan dét kommer til at udfolde sig. Jeg er nu ikke i tvivl om, at det vil vise sig før snarere end siden.

I mellemtiden vil jeg skrive videre på min jobansøgning, lave mit billede færdigt og se frem til en aften med interviews om biodiversitet.

Ingen kommentarer: