lørdag, februar 13

Hvad er det, de siger???

Arbejdet som telefoninterviewer er aldrig kedeligt, hvis man - som jeg - er sprogligt bevidst. Hvad folk siger og måden, de siger det på, har altid interesseret mig meget og i går fik jeg adskillige nye input til det 'kreative sprogbrug', der ofte opstår, når vi ikke opmærksomme på det, vi siger.

Jeg fik i går, som så ofte før, forbindelse til en telefonsvarer, men denne besked var ret underholdende:

"Hej, du har ringet til xxxx xxxxxxx, jeg tager ikke min telefonsvarer, så lad være med dét!"

Allerede dér er min fantasi jo sat på overarbejde med at danne sig et billedligt indtryk af hvad, der mon sker, når man tager sin telefonsvarer og jeg kom ærlig talt til at grine.

I løbet af aftenen fik jeg også fat i hele to respondenter, der begge afslog at medvirke, fordi stod midt i aftensmaden.

Og her gik jeg og troede, det kun var dyr, der kunne finde på at vade rundt i fodertruget!!

4 kommentarer:

Madame sagde ...

Haha, sikke nogle dejlige eksempler, Karin :-) Mon ikke vi alle sammen kommer til at sige noget frygteligt vrøvl ind imellem?
God søndag til dig!

queserasera sagde ...

Jeg vrøvler i hvert aldrig, Madame!! ;-)

God søndag også herfra.

Hazel sagde ...

Jonathan har vrøvlet herligt meget de sidste to dage. Bl.a.

"It's two blocks from the Oprah."

"Gad vide, om hun nogensinde kommer tidsmæssigt... Altså, på et tidspunkt."

"Nåh, men det tog da kun en halv time af, hvad du sagde, det ville."

"Nej, det var jo ikke skolen, der sprang i luften, det var en bygning!"

queserasera sagde ...

Stakkels Jonathan. Det vil han komme til at høre for længe... og vi andre vil have noget at more os over. Længe!!

:-D