onsdag, februar 24

Forårsfornemmelser IIa

Jeg har fuldført min spionopgave i det lokale supermarked. På vejen derhen var jeg glad. Glad, glad, glad, for jeg blev opmærksom på, mens jeg travede afsted, at jeg for første gang i længere tid, end jeg har lyst til at huske på, havde reel kontakt mellem mine støvlesåler og fortovet. Ingen is, ingen sne, ingen grus, salt eller andet. Reel visuel kontakt med fortovets fliser. Bliver det meget bedre end dét??

I supermarkedet luskede jeg rundt, talte asiatiske produkter, kunder, der kiggede og kunder, der også købte noget asiatisk med hjem og lige dér klos op ad hylden med de varer, jeg skulle fokusere på, stod en køledisk med flanksteak på tilbud. Og de så godt ud. Jeg ved jo godt, at jeg egenhændigt ødelægger økobalancen, skaber globalt drivhus og på anden vis er en bisse, men rødt oksekød?? Nogen burde vide bedre end at placere den slags inden for min synsvidde, når det når en prisklasse, jeg næsten har råd til. I morgen var der planlagt venindebesøg, men efter, jeg havde købt ind til frokost, var hun nødt til at melde afbud, så nu står jeg helt alene med et stort reelt stykke kød og må klare mig selv.....

Uh, det bliver godt.

Ikke mindst fordi veninden kommer en anden dag i stedet...... men da ville kødet jo desværre være blevet dårligt, hvis jeg gemte det... Jeg må hellere se at få det spist i snarest.

Telefoninterviews'ne gik også fint. Undersøgelsen, jeg sad på, var for EU-komissionen, så den var rigtig god, men det sidste interview, jeg nåede var ærlig talt lidt spøjst: Damen præsenterede sig som 'Edith' og lød også sådan som min farmor (der også hed Edith) sikkert havde gjort, hvis hun havde levet. Dét kom lige bag på mig, for umiddelbart havde jeg en følelse af at have hende i røret, selv om det i år er 10 år siden, hun døde.

Har jeg husket at prale med, at jeg nåede at gennemsortere og lave nye mapper til mine digitale fotografier fra skov og natur?? Hvis jeg har glemt at prale bare lidt med det, så gør jeg det nu... og jeg har også vasket tøj og gjort rent på badeværelset.. Jeg er ikke færdig, men jeg er rigtig godt i gang.


*pudseglorieikon*

Ingen kommentarer: