tirsdag, februar 16

Charles Dickens - Pickwick Papers


Jeg fik sådan lyst til at hyggelæse igen og har derfor fundet denne bog, som jeg nød meget ved den første gennemlæsning, frem igen. Jeg vil helst læse bøger på originalsproget, hvilket ikke altid er muligt, men denne er jo skrevet på engelsk, hvilket jeg generelt har let ved. Dickensiansk engelsk er nu ikke så let, så det her er ikke sådan en bog, jeg kan stikke i tasken og læse i mellem opkaldende på arbejdet. Jeg skal have helt ro, når jeg går i lag med den.
Jeg kan nu varmt anbefale den. Hvis du har lyst, kan du læse her, hvad Wikipedia skriver om den (på dansk).
Hvad læser du for tiden??

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh ja, det er dejlig læsning, Karin - vi har den som tv-serie.

queserasera sagde ...

Helt enig. Dickens er altid værd at læse, men en filmatisering kan også være god. Jeg nød 'Bleak House', da den blev sendt for nogle år siden.