torsdag, februar 18

ABC i ord og billeder: Velkommen og værdsat visit

Så er vi nået til bogstavet V i Petunias 2. runde af ABC-bloggen. Det fik mig til at tænke på denne visit for lidt over 2 måneder siden.

I begyndelsen af december, da jeg havde boet her i lejligheden i lidt over en uge, fik jeg en søndag uventet visit. Jeg var lige stået op, da jeg hørte noget, der lød som miaven uden fra opgangen og tjekkede. Derude stod en stor killing og jeg har ingen ide om, hvordan hun havde fundet frem til min dør, men da jeg åbende døren, gik hun frisk og frejdigt og højlydt klagende ind og begyndte at tage hele huset i nærmere øjesyn.



Til at starte med, var hun meget urolig og ikke til at få til at falde ned, men jeg kom i tanker om, at jeg havde en dåse torskerogn og efter et par skefulde af det, faldt hun ned. Helt ned faktisk. Hun var umiddelbar, meget tryg og var en fornøjelse af have besøg af på sådan en søndag, hvor jeg alligevel ikke havde haft andet planlagt end at hygge og læse og bare slappe af.


Det gjorde vi sammen. Faktisk var vi så gode til at slappe af, at hun blev natten over, så vi også lige kunne sove i arm og få en rolig start på den efterfølgende dag. Jeg havde forsøgt på flere måder at finde ud af, hvor hun hørte til, men forgæves. Politiet tager sig ikke af dyr, der er mindre end en hund og diverse katteforeninger var lukkede.




Det lod nu ikke til at genere damen, men jeg må jo altså ikke have kat, så mig nagede det nu alligevel lidt, selv om jeg også nød hendes selskab og opmærksomhed i fulde drag. Her ovenfor har hun opdaget, at der er varme i gulvet på badeværelset.



Hun kunne heller ikke forstå, at der var nul adgang for yndige katte på mit spisebord, hvor jeg sidder og arbejder, men vi nåede et gensidigt tilfredsstillende kompromis: Hun fik en kurv at ligge i og kurven fik lov at stå på bordet.
Dagen efter, da jeg var ude for at lufte hende - jeg havde jo ingen kattebakke - fandt hun nu ud af, at hun ikke skullle med ind igen, så jeg går ud fra, at hun havde fået sin lyst til at finde hjem igen.
Velkommen og værdsat var visitten nu.

26 kommentarer:

JULIEK sagde ...

Så koselig visit : )

Living next to me sagde ...

det ser ut som hun har et godt hjem da ...søt og kjælen som hun er ..VI får håper hun fant hjem..Vakker liten kattunge

Mia Folkmann sagde ...

Hvor var det en hyggelig visit! Forhåbentlig har hun fundet sit rigtige hjem igen.

Vores kat Puskis kom også på visit engang for mange år siden - men hun blev. Og er her endnu! :-)

Maria sagde ...

Vilken söt och gullig liten katt du haft på besök. Hoppas hon hittat hem till sin husse/matte. Jättefina bilder!
Trevlig helg!

queserasera sagde ...

Julie, ja, jeg har spejdet efter hende og håbet, hun måske kom forbi igen en dag. Jeg tror nu, hun er hjemme og hygger, mens sneen ligger så højt som den gør nu.

:-D

Petunia sagde ...

Alltid koselig med visit og av en slik søt frøken, blir man jo helt sjarmert i senk!

queserasera sagde ...

living next to me: Jeg er sikker på, hun fandt hjem. Jeg har sørget for, at hun ellers kunne komme tilbage til mig og jeg har intet set eller hørt til hende.

:-D

queserasera sagde ...

Mia: jeg ser sikker på, hun har fundet hjem, ellers tror jeg, hun havde fundet tilbage til min dør og min torskerogn.

:-D

queserasera sagde ...

Maria.

Tak. Hun var nu noget af en 'loppe' at fange og stille skarpt på.

:-D

queserasera sagde ...

Hej Petunia.

Jeg kunne i hvert fald ikke sige nej tak til hendes besøg. Tværtimod. Jeg var mere end glad for det.

:-D

Anonym sagde ...

Koselig besøk du fikk. Jeg har hatt ett par katter som bare er kommet til oss, og de har fått lov til å bli boende. Ha en riktig god helg!

Madame sagde ...

Jeg kan godt forstå, at det var en meget velkommen og værdsat visit :-) Sikke en dejlig historie!
Vores Miss Mis kom også bare dumpende ned fra himlen ...

Unknown sagde ...

Morrn.

Det var en lille sød historie.

Ha de bra.

Hasse A

Maria sagde ...

Så fint och säkert ett jätte uppskattat besök. En sån söt historia:)
Ha en trevlig helg!

queserasera sagde ...

qehenne: Havde jeg haft mulighed for det og havde killingen ikke været en familiekat, så havde hun også fået lov at flytte ind her.

:-D

queserasera sagde ...

Madame: Det siges jo, at de bedste gaver er dem, der er gratis... Når det gælder katte, kommer der nu nok en regning før eller siden.

:-D

queserasera sagde ...

Hasse: I lige måde.

:-D

queserasera sagde ...

Maria: Jeg er i hvert fald glad for, at jeg nåede at tage en masse gode billeder af hende.

God weekend også til dig.

:-D

TorAa sagde ...

Sikken varm og god historie.

Vi har huset fullt med katter for tiden, nu ja, våre 2 og tre viltre kattunger, født den 1. desember, så tiden nærmere seg for at de skal ha nye hjem.

Henny sagde ...

Hyggeligt besøg. Hvis hun nu kommer tilbage, kan du jo bare sige, at du ikke har kat. Det er hende, der har menneske!

queserasera sagde ...

Nej, hvor er jeg ikke misundelig TorAa!! 5 katte, det lyder jo om himmelen.

:-D

queserasera sagde ...

Hvor har du ret Henny, jeg tror nu bare ikke, det vil give større forståelse hos boligadministrationen.

:-S

linsky sagde ...

Å. så nydelig hun var da!

Rimkogeren sagde ...

Katte går deres egne veje, men måske kommer hun på besøg igen.

queserasera sagde ...

Linsky: Jeg er helt enig. En nydelig lille pigekat.

:-D

queserasera sagde ...

Rimkogeren: Det håber jeg helt sikkert, hun gør.

:-)