søndag, juni 5

Khader.dk - en must-read bog.



I dag blev jeg færdig med at læse khader.dk. Det har taget noget tid, fordi der ikke har været så meget tid til at læse på det seneste. Alligevel har det været nemt at holde ved, for hold da helt fast, hvor har han meget at sige omkring en masse og hvor er jeg blevet flyttet med. Og nej, hvor har jeg nydt det.


Læseoplevelsen har været helt i top, for ikke bare har khader en masse at sige om indvandrere, integration og mange andre aspekter af den debat jeg syntes også, han havde meget at sige omkring danskere, demokrati og ansvar. Jeg er blevet sparket i min derriere, så jeg knapt kan sidde.


Nu har manden khader aldrig været min kop te. Ikke fordi han ligger langt fra mine egen synspunkter, det har mere skyldtes, at han har spillet på alle de strenge, der var at spille på for at blive kendt og komme frem og nå sine mål. Og undervejs nåede jeg altså at få allergi i middelsvær til alvorlig grad, fordi det var noget nær platumuligt at undgå hans udtalelser og meninger overalt. Jeg gik ganske enkelt i mætning og den har holdt sig til, jeg åbnede hans bog.


Han har ikke selv skrevet, men har allieret sig med Jakob Kvist og dét er der kommet en meget, meget god læseoplevelse ud af både hvad sprog, form og indhold angår.


Den kan varmt anbefales.


Faktisk må jeg nok have den i hardback på et tidspunkt, for den skal helt sikkert læses igen.

Ingen kommentarer: