onsdag, juni 1

Ny mad: Avocado med bønnespirer



Nu, hvor jeg har sat mig for at sige farvel til colaen og leve sundere, er jeg på udkig efter kalorier, jeg kan bruge som alternativ for den energi, jeg tidligere fik fra colaen. Dét går lidt trægt, for der er mange krav, det skal leve op til, hvis jeg skal have succes med mit projekt:


Det må og skal være lækkert - hvis ikke, får jeg det ikke ned.


Det må og skal være nemt - tager det for lang tid at lave (det skal helst kunne klares på 5-10 minutter), får jeg det ikke gjort og så får jeg heller ikke spist.


Det skal være billigt.


Og det skal være sundt.


Ergo tager det noget tid at finde på eller finde opskrifter, der kan leve op til det hele. Men denne lille avocado lever jo fint op til det hele og kan i øvrigt lige så fint serveres med azukibønnespirer, der er en rød variant at mungbønnen. Har man lyst til eller brug for mere, kan man jo evt. tilføje lidt mere grønt og måske en reje eller to. Variationsmulighederne er uendelige.

________________________________________________


Denne lille opskrift bliver mit bud på ABC scandinavias første bogstav i anden runde.

Du kan se flere bud på a'et her

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvad er det du har kommet sammen med bønnespirerene?
Kunne også godt selv trænge til at slippe colaens tag så det er dejligt med nogle gode input til hvordan du gør det.

queserasera sagde ...

Hej Ilhja.

Det er en dijon/honningdressing, jeg har brugt til denne lille snack, men jeg er sikker på, man kunne bruge mange andre i stedet.

Colaen er en fæl fristelse at være faldet for.

:-D