onsdag, november 17

Lykke som livsstil


I forlængelse af min blog og blogkommentarerne igår - de var nemlig rigtig gode og gjorde mig bevidst om, at jeg ikke havde helt fat i essensen i citatet - må jeg lige lave en blog mere om lykke som livets formål.
Det handler nemlig ikke om taknemmelighed - for mig - jeg er generelt god til at være taknemmelig og til at værdsætte det, der er. Min udfordring er af en anden art, så jeg har søgt højt, lavt og på Google og fandt endnu et citat af den nuværende Dalai Lama, som rammer det, der er min udfordring, langt mere præcist:

"Hvis du ønsker andres lykke, vis medfølelse. Hvis du ønsker at være lykkelig, vis medfølelse."

- Tenzin Gyatso, 14th Dalai Lama

Fremhævelsen er min og hvis jeg skal helt ind til kernen, så kunne jeg nemt tilføje ".... også overfor dig selv."

Dét er nemlig ofte dér, jeg snubler, når jeg på en eller anden måde ikke lever op til min egen forventning.

4 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Det er dejligt at læse at du er bevidst om din udfordring Karin, så har du et udgangspunkt at gå ud fra, held og lykke og klem herfra.

queserasera sagde ...

Tak, Michael.

Et startsted er et godt sted.

Klem.

Lene Megan sagde ...

Gode og vigtige skridt du tager. Godt at læse! :)

queserasera sagde ...

Tak Megan. Jeg er ikke i tvivl om, at de vil gøre en forskel.

:-D