søndag, marts 18

Uge 11 - en orki-rigtig-dårlig-(i)dé

Hvad stiller man op, når man har bildt sig selv ind, at én blog om ugen er ladesiggørligt og man så ikke har en pind at skrive om???

Apropos pind!!!

Så kan jeg da lige nævne sådan en passant…

Jeg var ved at pakke taske og gøre klar til at tage toget forleden, da jeg kom til at tænke på, at det vist var noget tid siden orkideerne havde fået sig en tår, og da det jo er forår og varmere end det har været længe og der begynder at gå grokraft i både dit og dat, så fik jeg lige den gevaldige ide, at de måske ikke ville tage skade af noget gødning. Godt nok var det ikke orkidé-gødning, men en blomst er vel mere eller mindre en blomst medmindre den altså er af silke eller af sprog…

Svaret er nej. Det er det ikke. I hvert fald er den pink orkide nu mærkbart mere hængeøret og vil uundgåeligt skulle til at producere helt nye blomster bare fordi jeg var kreativ.

Men der findes jo karma og i denne uge var der åbenbart express-levering på mine udeståender – hvis jeg har nogle tilgodehavender må de derimod være i restordre – der gik i hvert fald ikke lang tid, før jeg selv hang med ørerne, hostede, snottede og lagde mig en mere og mere sensuel stemme til, så nu har jeg vist lært, at næste gang skal jeg lige smage på gødningen selv, før jeg tager liv og helse fra andre med mine eksperimenter. Det tog nu heldigvis kun et par dage eller 3, så gik det bedre igen. (Og mor, det med at smage på gødningen var altså bare en joke!!)

Godt det ikke var underboen, jeg var kommet til at forgifte, så var jeg nok ikke sluppet med et par dages hoste og sløjhed!!!

:-D


Ingen kommentarer: