søndag, marts 4

Uge 9 – gratis ugen, der gik.

I denne uge har jeg da godt nok fået mig nogle oplevelser, selv om jeg har haft en masse at se til i Odense. Faktisk var jeg så heldig, at mens jeg lige vendte ryggen til et kort øjeblik blev alle de 3 dagsvagter, som jeg havde bedt om og håbet på at få én eller to af, godkendt. På én gang. Aftenvagterne var allerede godkendt, så lige pludselig følte jeg mig helt vildt attraktiv på den enormt efterspurgte måde.

Men bare så vi er enige om det: attraktiv er …. Attraktivt… altså. Og man får også penge med hjem.

Jeg var kommet under vejr med, at der findes datingsider, der er gratis, og da jeg nu åbenbart var så attraktiv og efterspurgt og så’n, så tænkte jeg, at dét da skulle forsøges. Datingerfaringen har jeg jo, så… hvor galt kunne det vel gå? Jeg oprettede i hvert fald en attraktiv profil og satte et attraktivt foto på og så skal jeg nok love for, at jeg fik opmærksomhed. Der var godt nok ikke noget i min indbakke, der lignede potentiale til et velfungerende forhold, men det siger sig selv, at på sådan en side, hvor der er rigtig, rigtig mange muligheder for at møde singler af det modsatte køn, vil der også være rigtig, rigtig mange, der ikke er den rette, så det er bare med at have tålmodighed. Ikke mindst fordi det er nemt at lave sådan en profil og man derfor møder MANGE, der i en alder af midt i livet beslutter sig for, at nu vil de også have sig en kæreste. Eller som lige er blevet vraget og som har regnet sig frem til, at de så bare skal have en NY kæreste, der kan puste på såret til det ikke gør ondt mere. Hvor svært ka’ det være??

Men som sagt, dét var ventet.

Hvad der ikke var nær så forudset var, at det her gratis dating noget efter en uges tid gik fra at være gratis på sådan en ”det koster ikke noget-facon” til at være gratis på en ”der er desværre ikke nogen af sidens faciliteter, der virker længere, men hvis du betaler XX antal kroner pr. md. Ved kasse 1, så virker det hele igen lige med det samme-facon”.

Og så fik jeg jo lige pludselig opdateret min viden om, hvad begrebet gratis egentlig dækker.



Ugens andet gratis højdepunkt var, at jeg var gratis i Sønderborg. Men dét er ikke det hele. Jeg opdagede for noget tid siden, at DSB har en kundeklub – hvis man kan kalde det dét – der giver en række fordele specielt ift. fornyelse af mit pendlerkort, som afgjort var værd at tage med, så jeg meldte mig til og fandt senere ud af, at jeg som følge af dét havde fået en gratis sviptur. Dét er jo smart, når sådan en lige dækker togstrækningen ned til mor, så jeg smuttede lige forbi hos hende lørdag.

Men der er mere…..

Min sviptur var ikke bare gratis – den var en hi-tech, dybt-og-inderligt-fancy oplevelse helt ned i detaljen, for for at få min billet, skulle jeg sende en sms, der så blev besvaret med en sms fra DSB, som jeg skulle svare ORANGE JA til indenfor 5 minutter. Og vipti-vupti og se nu dér, så tikkede der en billet ind på min mobil.

Jeg kan godt love jer for, at jeg følte mig oppe på beatet (og det er så her, jeg garanteret lige har totaldestrueret min street cred med en stavefejl af den fatale slags) og hip og hver en ting, da jeg flashede min mobilbillet for den venlige togfører.

Heldigvis var der billetkontrol på både på ud- og hjemrejsen, så jeg fik fuld flashe-valuta for alle de penge, jeg slet ikke havde betalt.

Og nu er jeg klar til at kaste mig hovedkulds ud i uge 10.

Hasta la vista!!

Ingen kommentarer: