fredag, april 23

Mod lysere tider takker af.

Det har på det seneste været mere og mere tydeligt i mig og for mig, at jeg er vokset fra min blog: Da jeg startede den, stod jeg midt i et dybt hul med job, der ikke var nok, en bolig, der var pinefuldt utilstrækkelig og med tabet af ham, jeg troede var mit livs kærlighed. Dengang virkede titlen "Mod lysere tider" helt klart positivt, men det var dengang. I dag er tiderne jo meget lysere set med mine briller, selv om jeg gladeligt står ved, at der er aspekter, der langtfra er optimale.

Alligevel giver hverken titlen eller min tanke med bloggen mening for mig. Nu virker det bare småtrist og uaktuelt. Ideen med at skrive om min rejse gennem en kærestesorg og lave en "rejsedagbog" over, hvordan man finder tilbage til lyset og lykken igen er også lidt passe for mig. Det er i store træk noget helt andet, der kommer ud af mit tastatur her, så jeg har valgt at skifte kurs.

Der vil stadig komme poster om, hvordan man kommer helskindet igennem kærestesorgen. Både om processen og om værktøjer, jeg skal bare have dem så meget på afstand, at jeg klart kan se vejen. Dér er jeg ikke endnu, så det må vente.

Det, jeg har i mig nu og som jeg fortsat gerne deler er en sjov blanding af refleksioner, billeder, jeg selv har taget, opskrifter på livskvalitet og nydelsen uden på måder, der ikke tager en krig, men kan passes ind i en - travl - hverdag. Mad, bøger, oplevelser, minder og hvad jeg ellers lige kommer på.

Målet er at få det hele, når det gælder nydelse og livskvalitet med kun den halve indsats.

Hæng bare på, det skal nok blive sjovt.

2 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Det lyder godt at du er nået et skridt videre Karin, og ikke mindst at du stadigvæk vil fortsætte med at holde os orienteret om hvad du går og laver.
Jeg må sige at jeg er meget glad ved bloggen, jeg syntes at muligheden for lige at kunne sætte sig ned og foretælle en masse mennesker hvad man tænker, eller går og foretager sig lige nu er optimalt.
Jeg glæder mig til at høre mere fra dig.
Mvh Michael

queserasera sagde ...

Tak for det, Michael.

:-D