mandag, april 26

Nye glæder.

Jeg begynder at få en snigende mistanke om, at jeg har evner og muligheder, jeg helt havde overset.
.
I weekenden havde jeg gæster til middag for anden gang. Eller måske er gæster i virkeligheden et helt forkert ord, der var nemlig tale om 5 gode venner, som jeg har fået "sammenført" i helt anden anledning og det var anden gang, de var her.
.
I første omgang begik jeg et par klassiske fejl. Dengang var der tale om en tak for hjælpen middag og derfor gjorde jeg mig umage med menu-valget. Menuen skulle afspejle min værdsættelse af deres hjælp, da jeg skulle flytte og dét gav altså bagslag. For det første resulterede det i, at jeg stod i køkkenet i langt størstedelen af tiden, de var her og dels blev sværden på stegen primært gummiagtig. Så meget for at gøre sig umage. Det var jo slet ikke dét resultat, jeg havde ønsket at give dem.
.
I anden omgang havde jeg "bare" inviteret dem for selskabets skyld, for det var jo gået forrygende i første omgang og de havde alle fungeret rigtig godt sammen. Derfor havde jeg valgt menu efter, at langt det meste skulle kunne forberedes og så skulle det i det hele taget være enkelt og overskueligt, så jeg ikke bare var flad og udmattet allerede før, de kom.
.
Derfor har jeg det sidste stykke tid lavet en lille opskriftsamling, der er lavet med lige netop dét i tankerne: Lækker, let og nem mad til alle lejligheder. Jeg havde fået samlet mig en ukristeligt stor stak udklip med opskrifter fra forskellige blade, men fandt en dag på, at jeg da bare kunne tage billeder af opskrifterne med mit kamera, lægge dem på min pc og sortere dem i mapper, så jeg nemt og hurtigt kan finde yndlingsopskrifterne, når jeg lige står og mangler dem.
.
Det var en kæmpe hjælp, da jeg skulle sammensætte menuen, for der er jo kun opskrifter, jeg selv har valgt ud og som netop er nemme og enkle at gå til, så der var næsten for meget at vælge imellem. Det lykkedes nu ret hurtigt at begrænse mig til en hovedret og en dessert.
.
Det var lykkedes i ret stor grad at have alt så klar, som jeg ønskede det, inden de kom, men helt godt var det ikke. Der er plads til forbedring, når det drejer sig om at bedømme, hvor meget tid hver opgave vil tage. Alligevel tøver jeg ikke med at putte hele aftenen i kategorien "godt nok". Det var sjovt, hyggeligt og overkommeligt og og det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg inviterer en håndfuld venner til middag.
.
Og næste gang er jeg garanteret endnu bedre til det!!
.
.
.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for mad. :)

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Nej hvor kan du kritisere dig selv Karin, husk nu at tale til og om dig selv, som du ville tale til din bedste ven/veninde.
Nej du begik ingen klassiske fejl, du blev derimod et par erfaringer rigere og det er noget helt andet.
Jeg får meget sjældent sprød sværd nogen steder, af den simple grund at der ikke er mange der har erfaringer med at lave sværen sprød.
Det hele endte jo i kategorien godt nok, vil du ikke godt udelade ordet nok.
Kram herfra. Michael

Madame sagde ...

Jeg synes jo, at Michael har fat i noget rigtigt, Karin - du er en smule hård ved dig selv. Jeg kommer til at tænke på vores citrontærte, hvor marengslåget blev mislykket - men det fjernede vi bare, og tærten smagte fantastisk alligevel :-)

queserasera sagde ...

@anonym: Velbekomme.

:-D

queserasera sagde ...

Michael og Madame: Det er sjovt, I oplever det sådan, jeg synes nemlig slet ikke, jeg er hård ved mig selv: Det er jo ikke mig, jeg skriver om, det er - set med mine øjne - en evaluering af det resultat, jeg skabte ift. det resultat, jeg havde sigtet imod. Jeg har som skrevet en oplevelse af, at det var "godt nok". Jeg har jo kun fyret to skud af til nu, så det er helt ok. Jeg vil bare gerne mere end det, så det vil jeg forsøge at rette til næste gang.

Det I vist oplever som selvkritik er bare en erkendelse fra min side af, at med den erfaring, jeg har, er det et ok resultat. Næste gang bliver det bedre. JEG er imo slet ikke til vurdering her. Ikke fra min egen side i hvert fald.

:-D

queserasera sagde ...

... kram retur, Michael..

:-D

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Jeg er oprigtigt glad for at læse at jeg misforstod dit indlæg Karin, det er godt at høre at du har fundet din egen metode, hold fast ved den hvis den hjælper dig.
Jeg kan se på den sidste af dine kommentarer på mit indlæg ved navn Ægteskabsløftet, at du er i besiddelse af de rigtige værktøjer, til at udstråle succes og der med tiltrække mange spændende og dejlige mennesker.
Jeg er begejstret for dit indlæg om skriveblokken, specielt afsnit to, om de frustrede tanker der vil dukke op ind imellem, jeg benytter mig med stor fryd af metoden.
Knus herfra. Michael