tirsdag, april 20

En helt almindelig tirsdag...

.. i april, mens snefnuggene - ja, snefnuggene - på anden eller 3. time daler våde og forkomne og lander på min rude med en raslende lyd, mens minutterne løber om kap for at blive til fortid, før jeg når at sanse dem og mens listen over småting, der skal gøres, før jeg skal ud af døren og på arbejde, har fået vokseværk i middelsvær grad, vil jeg skynde mig at poste lidt flere billeder fra turen i går.



Jeg har fuld forståelse og meget sympati for tanken om at leve i nuet, men lige nu..... lige nu trækker jeg mig en anelse baglæns til fortiden, hvor gåture var tørre, solen var fremme og ubehageligt vejr som dette ikke var noget, jeg behøvede at færdes i.

3 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

I går skrev jeg om forårets komme samt den kommende sommer med alle dens glæder på min blog, idag vil jeg så skrive om det omskiftelige Aprilsvejr.
Min pointe er at selv om det er vådt og lidt koldt må man glædes over at det dejlige bløde vand der kommer ned fra oven, ad åre bliver til det dejligste drikkevand via vores grundvand.
Det var det jeg tænkte på da jeg befandt mig i det "våde element" idag.
Mvh. Michael

Mia Folkmann sagde ...

Viske, viske... det kan ikke passe, at jeg læste ordet "snefnug"... arj, vi vil da ikke have mere vintervejr nu... Vel?! ;-)

queserasera sagde ...

Helt enig i din pointe, men jeg holder nu med Mia: Nu vil vi have nedbøren som forårsregn!!! Forårsregn er også meget bedre til at vaske vulkansk aske ud af luftlagene - det er i hvert fald MIN vinkel på sagen og den holder jeg mig til!!

:-D

Karin