torsdag, marts 25

Abc i ord og billeder: Da jeg klyngede kærestens æg op omkring loftsbjælken.

Abctema (hvor du også kan se flere bud på denne uges bogstav) er i denne runde nået til æ, og det fik mig til at tænke på historien om æggene, der vist nåede at give os alle mavepine.

I 2007 havde jeg lavet en adventskalender til kæresten med en gave til hver lørdag og hver søndag i december og et par af gaverne havde været et par flotte røde glasæg med guldornamenter. Han havde nu ikke nået at få dem hængt op, før vi fejrede snydejul med alle ungerne.

Dagen efter, vi havde fejret - hvilket vi gjorde et par dage før d. 24. - var børnene (hans) blevet hentet hjem til julen hos deres mor, og vi andre lå brak og havde ikke energi til spor. Datteren og jeg lå i sofaen og småsludrede og lod samtalen følge tankernes flugt - der var nu heller ikke så meget fart over de tanker, at en snegl ville have fået sved på panden - og en af de tanker, der slog mig, da mit blik strejfede de fine røde æg, var, at det da var synd, hvis de slet ikke nåede at komme op og hænge, før julen var ovre.

Knapt havde tanken strejfet mig, før jeg udbrød: "Niels.... skal jeg ikke lige tage og slå et bånd om dine æg og klynge dem op over den der bjælke??"

Niels, der var fuldstændig fordybet i sin computer, gloede lamslået på mig og spurgte "Hvad har jeg NU gjort??"

I det samme gik det op for mig, hvilke interessante billeder, jeg faktisk havde fået fremmanet på hans nethinde og latterklukkene fra datteren vidnede om, at hun også havde fanget dobbelttydigheden til fulde. Latteren satte mig helt skakmat i nogle minutter, før jeg kunne forklare staklen, at jeg havde tænkt på de æg, der er billede af her. Året efter var de oppe og hænge om den bjælke, jeg havde tiltænkt dem fra starten.


8 kommentarer:

Petunia sagde ...

Ja, det er moromt hvordan man i ettertid hører hva man har sagt eller hvordan det kan oppfattes!
Herlig innlegg:)

queserasera sagde ...

Tak for kommentaren, Petunia.

Vi har efterfølgende moret os over den uheldige bemærkning en del gange.

:-D

Living next to me sagde ...

hei nå gikk min mann klukkene i seng..han sa :godt vi ikke har bjelker da..han ler enda..morsomt.

TorAa sagde ...

En herlig historie du her forteller.
Til at grine av, eller som vi sier i Norge, til å le av.

Så sier jeg kun dette:
Ha en riktig herlig påske

Madame sagde ...

Det er meget flot med æggene klynget op over bjælken, Karin! Uha ja, man kan nemt misforstå, hvis man sidder fordybet i noget andet :)

Maria G sagde ...

Härligt inlägg och fin bild!
Trevlig helg!

Anonym sagde ...

Herlig historie! Det er godt at det er de rette æggene ble hengt opp :-)
Ha en riktig god påske!

Vilt og vakkert sagde ...

Heisann1
Lukseriøse æg du byr på!
Ha en go´påsketid!