onsdag, marts 31

Mon jeg er ved at blive gammel(dags)?

Weeeee! I dag er der gået løn ind.... og løn ud igen og det er på sin egen perverse facon ved at være en af de bedste oplevelser i måneden. Jeg har nemlig vænnet mig til at betale alle regninger ved direkte overførsel den dag, lønnen går ind (er det ellers ikke sådan noget, der kun gøres af oldinge og andre, der også gemmer deres opsparing i madrassen?) og vupti, så er der rent bord. Det er en metode, jeg har brugt de sidste 3 måneder og nu er jeg vist helt afhængig. Ikke nok med dét, når det er gjort, bliver jeg simpelthen i så godt humør.

I dag har det ikke været mindre udpræget med solen stående lige ind af vinduet i en grad, så jeg måtte krybe i flyverskjul i sofaen, hvor der er skygge, mens jeg fik opgaven fra hånden og da jeg var færdig, havde jeg sådan et overskud, at jeg endelig... endelig og uden at tænke nærmere over det tog fat på at sortere alle mine papirer i skuffen.


Jeg har en skuffe med en sorteringsmappe, hvor boligpapirer, pension, skat, lønsedler og alt sådan noget, der har det med at ankomme i rudekuverter, arkiveres. Systemet er egentlig godt og meget, meget nemt at vedligeholde, men det sidste halve år har alt, der kom i rudekuverter givet mig kuldegysninger og traumer på stedet, så hele molevitten er blevet parkeret i den blinde vinkel til det ikke kunne ignoreres mere. Så har jeg forholdt mig til den største og mest påtrængende brand, slukket den og skubbet bunken tilbage i den blinde vinkel.

No more.


Alle brande - store som små - er slukket nu, alle forældede papirer er smidt ud og resten ligger pænt og overskueligt, så jeg hurtigt og nemt kan finde dem, skulle jeg få brug for det.

Hold da op, jeg er næsten helt høj af det. Det bliver ikke nemt at være mine stakkels omgivelser i dag!!!

Hav en super forårsdag derude... i morgen tror jeg sørme, her skal støvsuges.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt så! :)
Tillykke med velbefindendet

Kirsten Søeballe sagde ...

Puhh ha jo jeg kender også godt til det med den blinde vinkel i skuffen med papirer . Sidst jeg sorterede var det for et helt år .
Og så synes jeg ikke du er gammeldags . Det er da bare med at få betalt regningerne så man ikke står med en regning sidst på måneden som man bare ikke kan betale .
Jeg er selv så gammeldags at jeg endnu ikke har fået betalingskort . Måske engang ....
Mvh Kirsten

queserasera sagde ...

Anonym: Tak. :-D

queserasera sagde ...

Hej Kirsten. Du har ret, det giver en dejlig ro, når man ved, der er styr på tingene og at risikoen for ubehagelige overraskelser er så meget mindre.

:-D