onsdag, marts 3

Alle har ret til et dagligt kvaj...

... og i dag har jeg haft brug for mit. Øv!



Vejret har været så uimodståelig dejligt i dag, så jeg kravlede i hele skovtursdresset: regntøj, terrængående støvler med 'larvefødder' og gode tykke handsker, som jeg så ikke havde på, men bar hele vejen og så traskede jeg afsted. Ude i skoven var der en gruppe børnehaveunger, der havde 'fundet' en 'kælkebakke', som de nød med deres improviserede kælke - buksebagen på deres skidragter. Det var mig lige en tand for fristende, så jeg tog lige et par billeder og blev naturligvis udspurgt af de voksne om, hvad billederne skulle bruges til. Jeg kunne nu kun sige, at de ikke skulle 'bruges' til andet end egen nydelse, for det var nogen herlige unger, men jeg skyndte mig at undskylde, at jeg ikke først havde bedt om tilladelse - øj, jeg følte mig kvajet lige dér, jeg er jo selv mor for pandekage da!!! Øjjs!! - jeg fik også deres mailadresse og har sendt billederne til dem. Ih, jeg følte mig dum. Det gør jeg stadig.



Heldigvis er det noget, jeg kan lægge fra mig - men desværre også tage frem igen - så jeg nød resten af turen og har en masse lækre billeder med hjem. Jeg var i skoven i næsten to timer og tulrede rundt og sugede til mig af forår, lys og sol, bækkene, der pludrede over det hele, fuglene, der var ved at gå ud af deres gode skind fordi der var så meget kvidr, der skulle ud og masser af skønhed over det hele.

Resten af dagen har jeg hygget hjemme med læsning og huslige sysler.



2 kommentarer:

Madame sagde ...

Ja, det var et dejligt vejr i går - vi nød det også i fulde drag! Det lyder som om, der er lidt mere sne hos dig end i Nordsjælland. Uha ja, vi skal passe på ikke at fotografere andre uden at have fået lov :-)

queserasera sagde ...

Der er ikke meget sne rundt omkring her nu, men ude i skoven lå er stadig sne over det hele. Du kan se nogle af billederne her: http://queseraseras.blogspot.com/2010/03/om-nrvr-og-naturbilleder.html