onsdag, marts 31

ABC i ord og billeder: Øjenskygge og Øvelse

I denne uge er Petunias ABC nået til Ø.

Jeg har valgt øjenskygger som tema, for de har altid fyldt mig med glæde og begejstring og jeg har altid haft masser af dem, selv om jeg sjældent bruger dem i hverdagen. Ind i mellem, når jeg har tid, bruger jeg lidt, men af og til sker det også, at jeg kan hive skuffen med dem frem og simpelthen sidde og lege med dem på oversiden af min hånd. På den måde kan der gå timer, hvor jeg er helt i min egen verden af salighed og fryd over alle farverne og teksturerne.

Her er et udvalg af de farver, jeg holder mest af:


Men ingen resultater bliver gode uden øvelse og kendskab, så jeg har også en god håndfuld bøger, der både indeholder teknikker til et pænt hverdagsmake up og teknikker til de mere kreative og kunstfærdige looks:




13 kommentarer:

Maria G sagde ...

Smink det är jag jättedålig på... Använder nästan aldrig det. Om jag gör det så har jag bara lite mascara och rouge.
Fint Ö-inlägg och fina bilder!
Glad Påsk!

Hage og Foto entusiast sagde ...

Å så kult valg av emne for "Ø". Øyenskygge er spennende og morro.Her var det mange fine farger. God påske.

Malys krok sagde ...

Dette var et stilig valg for Ø!
God påske! -Margit-

Mia Folkmann sagde ...

Det var et fint valg. Jeg kan også lide øjenskygge, og vi har vist samme smag i farver, kan jeg se... :-)

Petunia sagde ...

Jeg blir misunnelig når jeg ser så fin sminke og på folk som er flink til å legge makeup. Jeg er helt håpløs på dette og har med skam å melde bare en øyenskygge - en gråblå en... Vet ikke om den passer til meg en gang.
Makeup kurs??? Jatakk!!!

Lotta sagde ...

Härlig blogg med ljuvliga bilder.
Jag älskar också allt vad smink heter Det är tur att det finns så att man känner sig lite fräschare emellanåt...
Glad Påsk på dig...
Kramizz // Lotta

Madame sagde ...

Det var et spændende valg til ø, Karin - jeg holder også meget af øjenskygger :-)

Anonym sagde ...

Jeg har også mange Øyenskygger, men bruker de så og si aldri - de blir bare liggende i ei skuff. Ødsling av penger, kalles det:o) En delikat Ø fra deg - God påske!

Tino sagde ...

Så mange fine øyenskygger du har. Jeg er dessverre ikke så flink til å bruke det.
God påske :)

Rimkogeren sagde ...

For mange år siden skulle jeg på tur til Købenahvn med min 6. klasse. Dårligt var toget startet og forældrene ude af syne før tøserne hev alle former for makeup frem.
Jeg nedlagde straks forbud. STOR SURHED, men det blev til grin, da jeg fortsatte: "I kan sgu ikke lægge en ordentlig makeup i et tog som rasler afsted, men når vi skal skifte til det næste tog, har vi 20 minutters ventetid!"
Det var en flok selvbevidste unge kraftigt dekorerede damer, der steg ud på Hovedbanegården.
Men suk, københavnerdrengene lagde ikke mærke til dem :-(
God påske.

Henny sagde ...

Makeup kan jeg ikke se til mere, så det bruger jeg slet ikke. Men for den der kan, er det et kreativt udtryk, der er lige så godt som et hvert andet.

Anonym sagde ...

Fargevalget likte jeg godt, men er ikke flink til å bruke makeup i det hele tatt. Synes det er flott på andre, men ikke på meg.
Ha noen deilige fridager.

Vilt og vakkert sagde ...

Heisann!


Flotte bilder og en kjempegod løsning!
Dette er du nok alene om- originalt med øyenskygger...
Ha fortsatt en fin påskekveld!