tirsdag, marts 2

Tidsmaskinen: Min far og hans flodhest.


For snart rigtig mange år siden (ca. 25 faktisk) havde min far en fimmel med, at han ville have overskæg, så sådan et tillagde han sig. Du kan se det herover.

På det tidspunkt var jeg gift og havde lige fået min datter og på en af vores rejser over til familien i England var ægtemanden, som var englænder, og jeg på shopping efter nogle gaver, vi skulle have med hjem til mine forældre. Undervejs var vi inde i en lækker lille butik, der desværre ikke findes mere, som hed 'The Crafty Cat'. De havde alt muligt og umuligt lækkert og pludselig faldt mit blik på nogle små stentøjsdyr. Ægtemanden så dem samtidig og i kor udbrød vi "That's my/your Dad!" Den lille flodhest kostede godt nok en bondegård i forhold til vores gavebudget, men visse ting kan man ikke argumentere imod og den flodhest var nødt til at være hans. Ikke kun på grund af overskægget, men også fordi der var noget vikingagtigt i fars tilgang til fest og nydelse.

Det blev den også.

Da min far døde for mere end 5 år siden, spurgte min mor mig, hvad jeg ville have til minde om han. Flodhesten stod øverst på 'ønskelisten' og nu bor den her og minder mig om ham hver dag.


Er det ikke bare en pudsig lighed??

Ingen kommentarer: