lørdag, marts 27

Luksus, nydelse og fryd..

I dag har jeg fri. Faktisk har jeg hele weekenden fri fordi jeg troede, jeg skulle på date i morgen. Den blev aflyst, men ih, hvor kan jeg ikke græde mange tårer over dét, for så har jeg jo hele dagen for mig selv.

I dag startede jeg med at vågne. Det virker jo hver gang og er et absolut anbefalelsesværdigt morgenritual. Efter at have ligget lidt og ligget - bare for lige at mærke ekstra tydeligt, at jeg ikke skulle nå spor og i øvrigt var uden planer - blev jeg forstyrret af min maves ret udamede rumlen, så jeg smed et par hjemmebagte grovboller i ovnen og gjorde klar til morgenmad. I SENGEN!!

Og jeg skammede mig ikke det fjerneste... Tværtimod tog jeg alle reklamerne med og sad og legede "Helle for den! Og den og den og den!" i sengen, mens jeg nød mit lune brød med koldt smør på.

Jeg er blandt de heldige, der fik skat tilbage og selv om langt de fleste af pengene bliver gemt "i madrassen", så har jeg alligevel taget en lille håndfuld fra til mig selv og en tur i Storcenteret. Uh, jeg kunne mærke, jeg trængte til en shoppedag uden alt for kraftigt fokus på, hvor mange penge det hele kostede. Bevares... jeg skulle hverken have pels eller diamanter, men jeg fortsatte nu alligevel min "Helle for den" leg der ude og lod som om, jeg havde alle pengene med og bare kunne købe løs...

"Helle for den" kunne faktisk godt gå hen og blive en god vane, for ih, man føler sig altså helt anderledes ved muffen end ellers.

Jeg faldt nu primært for købelysten i Tigers krydderiafdeling, så der blev hentet 5-6 nye poser hjem og i Panduro var der et genialt tilbud på Swarovski perler, så jeg ryddede lige op i deres rodebunke for dem.... perlerne endte jo med at være langt billigere end på eBay og dét siger en del, så nu er der ny inspiration til perlesmykkerne og dét vil jeg næppe fortryde.

Og så har jeg oplevet noget nyt i dag. Mens jeg var ude, mødte jeg ikke bare en kollega, jeg mødte også Niels' unger og deres mor... Det er altså helt nyt at jeg begynder at kende så mange her på egnen, at jeg ligefrem møder mennesker, jeg kender...

Ingen kommentarer: