tirsdag, marts 2

Min ene mejsekugle er pist væk!!

Jeg skal da lige love for, at det er blevet forår. Vejret er jo helt aprilagtigt i sine udsving. Her har det både været solskin fra en bragende klar og skyfri himmel, fulgt af regn/sne/slud på én gang og i mængder, der virkede alt andet end tiltalende og inspirerende til at vise hud. Jeg var i hvert fald glad for, at jeg ikke var udendøre da det gik løs.



Og så har jeg haft besøg. Jeg var lige ved at rydde op i formiddag og var på vej fra sofagruppen hen til køkkenet, da jeg ud af min højre øjenkrog bemærkede en bevægelse. Det var en solsort af den knapt så erfarne årgang ude på min altan. Den må have syntes, at nu havde de 'solsortekugler' hængt der længe nok, så den gik løs på menuen. Kuglerne var splittet ud over det hele, men den har vist været her før, for den ene af kuglerne havde åbenlyst været under angreb af andet og mere end en spurv og er nu helt væk, der er kun krummer ud over det hele og et tomt net, der hængere og flagrer for sig selv. Den anden kugle er intakt, men der kom en spurv og tog sig lidt kærligt af den og der går garanteret ikke længe, før solsorten også får fokus på den.

Der er åbenbart andre end mig, der mener det er på tide med noget forårsrengøring.

Ingen kommentarer: