onsdag, marts 3

Can You Speek Ænglish??

Jeg sad i dag og læse mit daglige kapitel i Dickens' "The Pickwick Papers", da jeg snublede over et ord, jeg ikke kendte betydningen af. I ren og skær dovenskab (ordbøgerne ligger stadig i flyttekasser i kælderen) - bruge jeg lige Google - hvor galt kan det gå med et enkelt ord?? - og her er resultatet: Ordet var "drab"

Her er først en definition fra en online ordbog:


Og her kommet Googles underholdende bud:


Sætningen i min bog lød "He was dressed in a long brown surtout, with a black cloth waistcoat, and drab trousers."

4 kommentarer:

Nanna D sagde ...

Åhhh yes. I gør.
Ænglish is purfect.
Låve it.

Madame sagde ...

Haha, det var morsomt, Karin, vi kan åbenbart ikke bruge Googles oversætter til ret meget ;-)
Men der findes også en ordbog her:
http://www.ordbogen.com/opslag.php?dict=enda&word=drab#daen

queserasera sagde ...

Google er ret underholdende og jeg morer mig af og til med at skrive med min italienske veninde på 'italiensk'. Heldigvis kan hun danske, så risikoen for misforståelser er ikke stor.

Tak for linket til ordbogen. Den skal nok blive brugt.

queserasera sagde ...

Josey: :-D