lørdag, marts 20

Gæsteblogger: Datteren

Skrevet kl. 1 i nat:

Da jeg ankom i Kolding i går (efter en togtur, hvor det uforglemmelige højdepunkt var, da jeg kom til at låse mig ude på toilet), kom jeg til at sige til min mor, at jeg faktisk syntes, at det halter lidt med opdateringen af den her blog for tiden. Hvor er min daglige underholdning?? Og vupti, så havde jeg fået fedtet mig ind i at være gæsteblogger...

Vi maratonhygger. Her er rødvin, cola og tatarmadder, hvad mere kan man ønske? Jeg er blevet placeret oppe på en lille hems omgivet af bøger, det gør ikke hyggefaktoren mindre, kan jeg fortælle. Vanen tro har min mor og jag lagt en masse planer for, hvad vi skulle se og nå - og så har vi kasseret dem igen. Ingen grund til at få stress.

I morges stod vi op kl. 7, fik morgenmad og gik så ned i byen for at blive klippede. Puha, sådan noget kan godt være hårdt, så da vi kom hjem igen, skyndte vi os at tage en lur. Det er det seje ved at besøge sin mor. Der er alligevel så langt hjem til studiebøgerne, at der ikke er nogen pointe i overhovedet at stresse over ikke at få læst. Hvis vi har lyst til at sove, så sover vi. Total afslapning.

Da vi stod op efter luren, var det tid til at lave perlekæder. Det kom vi nu ikke så langt med (og det var nok egentlig meget heldigt, eftersom mor var liiidt åndsfraværende og skulle lige til at drikke af glasset med perler), for vi kastede os over at organisere gamle fotografier i stedet. Gevaldigt hyggeligt! Bare lidt skræmmende, det føles, som om at man skal holde virkelig godt fast i livet, ellers flyver det lige pludselig ud af hænderne på én, så hurtigt som tiden går!

Fotografi-organisering er åbenbart noget, der kan tage pusten ud af mødre, for lige pludselig smuttede hun i seng, og overlod mig til mig selv. Heldigvis er jeg virkelig godt selskab! Noget af det bedste i verden er faktisk at være "alene" i min mors lejlighed. Det føles så trygt i halvmørket med urets tik-tok-tik-tok og alle bekendte gamle ting. Man kan kigge lidt i nogle gamle ynglingsbøger eller i nogle helt nye, man ikke har set før. Man kan sætte musik på, som minder om ens barndom. Man kan helt enkelt høre, hvad man tænker.

I morgen skal jeg hjem, ikke at jeg har specielt meget lyst. På den anden side set savner jeg lidt min kæreste efterhånden. På den måde er jeg ret heldig :)

I må have en dejlig dag derude!

Ingen kommentarer: