onsdag, marts 24

Mandagstema: Indefra

I denne uge er ordet i mandagstema "Indefra". For mit vedkommende kan det jo stort set kun føre én vej: Lige lukt i perlemuslingens indre og videre ind i perlens indre, hvor et lille sandkorn med tid og perlemuslingens flid og tålmodighed vokser til en smuk, glat og glansfuld perle. Jeg har i årevis været helt forelsket i ferskvandsperlernes skønhed og de sidste 2-3 år har jeg også selv lavet perlesmykker, hvor jeg tidligere kun kunne købe mig til dem. Da jeg begyndte på det, opdagede jeg, hvor utroligt dejlige, de er at arbejde med. Timerne flyver og jeg glemmer alt omkring mig, når jeg er i 'Perleland':

Her under er to billeder af dels en perlekæde med ferskvandsperler i alle mulige grønne og blå toner. Rigtige havfarver. Og nederst er et armbånd med de flotteste hvide perler med et meget smukt skær. Når jeg har det på, glædes jeg over det, når blikket falder på perlerne... og det gør det hele tiden.




Der er flere bud på ugens tema
her.

2 kommentarer:

Ninja sagde ...

Vackert gillar halsbandet med blågröna pärlor :)

queserasera sagde ...

Tak, Ninja.

:-D