torsdag, marts 25

En uventet fridag

I går, da jeg kom på arbejde, opdagede jeg, at min vagt var blevet afbooket. En undersøgelse er forsinket, så der var ikke behov for så mange ører og tunger som først antaget, jeg havde ved en fejl bare ikke fået nogen sms om det. Lidt surt, men ikke nær nok til, at jeg ikke tog imod min friaften med kyshånd og brugte den på en lille tur rundt i byens genbrugsbutikker. Det var nu antikvariaterne, der fik mit fokus, for det er noget tid siden jeg sidst har været i centrum med tid til at ose og bare nyde.

Men i går var der jo nok at nyde. Vejret var rigtig lunt og mildt, butikkerne var åbne og det var helt umuligt at være i andet end et godt humør. Jeg nåede også lige forbi den lokale grønthandler, men havde allerede købt ind til aftensmaden, så der var ikke behov for at slæbe rundt på mere end højst nødvendigt.

Da jeg kom hjem, stod menuen på tunplatte og et glas rødvin og så kom perlerne frem igen. Jeg har haft nogle pastelperler liggende, jeg ikke helt har kunnet se, hvordan skulle bruges, men nu kom ideen, så den blev omsat i fordybelse og nydelse, men jeg prøvede mig frem med forskellige muligheder. Det kom der til at gå et par timer med, før perlekæden og armbåndet begge var færdige og klar til brug.

Denne gang har jeg givet perlekæden en længde, der er lidt anderledes end jeg ellers foretrækker, men låsen har gjort, at den nye længde har flere mulige funktioner. Billederne kan du se herunder.








På armbåndet er det tydeligst at se de forskellige farver i perlekæden.


Ingen kommentarer: